четвъртък, май 17, 2007

Как се вади препис от ипотека (кратък репортаж от софийския нотариат)

Преди няколко месеца изплатих заема си за апартамента и за да ми махнат ипотеката от банката искат неин препис. По този повод днес ми се наложи да ида до Нотариата (за тия дето не знаят;-) – това е жълтата сграда зад Попа:-)
Ето как мина цялата процедура:
Намерих си място за паркиране до канала и Милин камък и отодох до Нотариата
На входа полицаят ми поиска домумент за самоличност (не разбрах за какво му е, само му хвърли едно око и проверятваше всички влизащи)
Питах една машинописка какво да правя – тя ме упъти и започнах да се редя по следните опашки
- Първа опашка – плащане на такса (на касата) за да ми кажат в кой том е ипотеката: 1лв за нотариата + 2 лв такса за банката
- Втора опашка – в стая номер 5, където ти дават отпечатана справка, в кой том е ипотеката
- Трета опашка – в архива долу в мазето – връща ме да платя още 1 лв за копието и да си попълна молба
- Връщам се отново при машинописката, която ме упъти в началото – тя пише молбата (няма бланки) на пишеща машина: 4 реда за 1 лв – за щастие няма 2 лв за банката а ги давам директно на нея. И опашка нямаше
- Четвърта опашка: отново при касата с вече попълнената молба, плащам такса за копието: 1 лв за нотариата +2 лв за банката (ама това май сте го чували вече;-)
- Пета опашка – отново в архива, с бележката от касата и попълнената молба: от архива ми дадоха едно ксерокопие на ипотеката ми

Общо: 6 стъпки, 5 опашки и 7 лв за едно ксерокопие.
Цялата операция в Нотариата отне 50 мин от влизане до излизане.

Да кажем нещо добро – служителките са експедитивни, не може да им се отрече – но системата е просто някакво безумие!

При добро желание цялата операция може да се прави и в електронен вид в интернет без необходимостта от лично присъствие, защото освен на входа (полицаят) не са ми искали документ за самоличност, а мисля, че информацията за ипотеките е публична. Въпросът е защо го няма това добро желание?
За щастие не ми трябваше заверено копие, че тогава сигурно щеше да има още 4 опашки, 3 бележки и 5 лв.;-)

5 коментара:

Димитър каза...

А шибаната банка няма ли копие от ипотеката????

Стойчо каза...

балигa?

komitata каза...

Практиката да се изнудват гражданите с гигантски такси за преводи в касите на държавните служби, маскирани като банкови гишета, трябва да се прекрати! Кой знае колко партии се финансират така!

Димитър каза...

Щото нали ти тази ипотека си я учредил в полза на същата банка, която ти е дала кредита, въз основа на ипотеката? Преписът трябва да ти е в кредитното досие.
Коя е тази велика банка?

Стойчо каза...

ДСК - но това вече е идея за нов постинг :-)

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)