сряда, януари 10, 2007

Ежедневие: Мтел, и на вас да ви ... майката

От 8 години съм абонат на МТЕЛ и не съм си сменял номера. Платил съм си всички сметки досега (не навреме всичките, но съм си изтърпял наказанията за това)

Веднага след Нова Година ми спряха телефона поради неплатена сметка. Няма лошо. Не ми е за пръв път. Ходих до Румъния, роуминг, Осми декември, подаръци, коледни купони, Коледа, ходих до Македония, роуминг, имаше още празници, няколко предупредителни смс-а и ми спряха телефончето. Няма лошо, ще си го платя през банкомата, както правя обикновено. Платих си го - 116 лева (стори ми се скъпичко, ама нали ходих до Македония, от там си обясних разликата)

Втори ден вече и не ми пускат телефона. Какво става бе, джанъм? Минаха 24 часа откакто си го платих - ни звук, ни стон. Обаждам се в МТЕЛ от домашния си телефон, на телефонен номер, на който пише че ще ме таксува по нормалната тарифа за друг оператор.

Започват да ме въртят на шиш - някаква автоматична система ми обяснява да натискам 1 или да натискам 2 в зависимост от това какво искам. Проблем - апаратът ми е сименс, но аналогов, не ги умее тия работи с тоновете. Съобщението се превърта няколко пъти, аз наум си правя сметки за левчетата, които си отиват..

Най-накрая тъкмо като замислях атентат срещу МТЕЛ център се обажда младеж. Обяснявам му казуса си. Значи системата била такава - имал съм две неплатени фактури - втората била излязла току що - да наистина съм ги платил и двете, но не може да ми пуснат телефона просто така - трябва да им изпратя копие от личната си карта?!?!?!? Моля?!?! За чий ... им е, като и без друго имат всичките ми данни. Обяснявам пак - всичко съм си платил, дори съм готов да платя наказателна лихва или нещо подобно, не, нищо не става.. По едно време младежът казва - чакайте да проверя нещо. Уж ме слага на изчакване, но линията прекъсва и в ушите ми писва сигнала за отворена слушалка.

АААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Набирам телефона пак (с аналогов апарат си е приключение - 10 цифри и всичките 8 и 0), но Сименсът е железен и набира без грешка.

Изслушвам пак няколкоминутните обяснения какво да натисна. Изчаквам повторението на цялата тирада. Броя наум левчета. Изчаквам да ме свържат с оператор. Операторът вдига за секунда и пак ми затваря. Сигнал заето и слушалката пак писва!?

АААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА!!!!!!!!!!! Вашта мамаааааааааа!!!

Набирам телефона пак. Изчаквам търпеливо цялата процедура. Тоя път вдига девойка - обяснявам че разговора е прекъснал с неин колега. Тя ме пита за проблема. Обяснавам - прекъснат телефон, всичко платено, но не тръгва. Тя казва ами копие от личната карта или елате в офиса. Обяснявам че в сайта на МТЕЛ няма вече офиси, а магазини. А, това ли - било част от фирмената стратегия - магазините си били офиси ама вече не им викали офиси. Намеквам, че младежът искаше все пак да ми помогне да избягам от малко бюрокрация. Не, няма такова нещо - елате в офиса да ви избюрократизираме. Няма ли друг начин - дайте да ви платя нещо. Питам за офиса близо до нас дето беше - ами не, закрили го. И къде е сега най-близкият офис? - Най-близкият офис се намирал на 4 спирки от вкъщи с трамвайчето. Ама моля ви се, не ме разхождайте само да си покажа личната карта. Ами няма друг начин, не, съжалявам, приятен ден ви желая.

АААААААААААААААААААААААААААААУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУГРРРРРРРРРРРРХХХХХХХХХРРРРР!!
Вашта мамаааа юнашка.. ваште офиси смотани...

Знам че съм нарушител, но съм нарушител, който си плаща всички санкции без да мрънка. А щом си платя санкцията ставам чист като сълза - и това е един от признаците на правовата държава.

Всъщност МТЕЛ ме наказаха защото си платих последната сметка в първия възможен момент - в който тя излезе. Честно казано очаквах това да ми се води бонус, но не - яж шамарите мой човек и друг път да не си плащаш толкова бързо сметките.

А защо не си платих навреме сметката ли? - Отчасти поради мързел, и отчасти защото картата на любимата ми банка ПИБ, беше глътната от един от каубойските банкомати на ОББ в новия търговски център Скай сити зад завод Електроника. А защо беше глътната и ме остави без кеш за уикенда - това само каубойците от ОББ знаят. А защо след това отне на ПИБ седмици да ми преиздадат картата - това само ПИБ си знаят. (Ще разкажа тая покъртителна история друг път.)

А защо аз стоях без карта толкова време - ами сигурно за наказание, че съм повярвал на новите технологии обичам да си върша работата без да ходя по офиси, да чакам по опашки и да подписвам документи като чаршафи. Демек бързам като пале пред майка си към информационното общество..

ОББ, ПИБ, МТЕЛ - и на вас да ви ... майката!!!

Още развитие по темата: Ходих в мола на Хемус да си покажа личната карта в офиса на МТЕЛ. Влизам и още на входа от голямото информационно табло разбирам къде се намира МТЕЛ....

Хванахте ли се? ХАХАХАХАХ

Няма табло бе, няма грам информация. Стигаш до ескалаторите и се чудиш накъде да хванеш. Е аз първо обиколих приземния етаж да потърся МТЕЛ - нали там са и Глобул и Вивател. Нямаше ги. Ами добре - качих се един етаж нагоре - имаше табло с фирмите - няма МТЕЛ, качвам се още едно ниво нагоре - ресторанти, пици, кино, още етаж - магазин за техника и магазинчета за нещо си.

Слизам до приземния етаж, обикалям го пак (нали няма табло) - няма Мтел - добреее, сигурно е при супера. Слизам едно ниво надолу. Няма. Слизам още едно ниво надолу - и ето го батко бе - там е - на кучето в гъза! Зад ескалаторите на етаж -2. Показах си личната карта, подписах някакъв лист за ДДС-то и готово. Защо ми събраха тези данни обаче не ми е ясно. Просто така да се видиме сигурно, понеже искат да ми покажат как изглежда офис (пардон магазин) на МТЕЛ отвътре. И понеже са сигурни в любовта ми - още се правят на дръж ми шапката за преносимостта на номера между операторите.

19 коментара:

dzver каза...

Много са зле горките, доста се намъчих с общуването с ОББ и нещо ми подсказва, че още много има на къде да се мъча.

А на теб ти пожелавам да си подариш нов телефон :)

komitata каза...

Абе нивото на услугите е лошо и ще става още по-зле. Любезността и оправността не са ни национални черти.

Стойчо каза...

Не искам да те дразня допълнително, но знаеш ли каква комисиона ти е взел банкомата на ОББ за удоволствието?
Мисля (не съм 100% сигурен), че е към 1 лев. Банкоматите на ОББ са особен вид садисти....

Честито!

komitata каза...

А това е другия проблем - банкомат на ОББ ползвам само в екстремни случаи, но в тъпия мол Скай Сити НЯМА ДРУГИ БАНКОМАТИ, ОСВЕН НА ОББ - гнусен монопол!

Kopo каза...

Мдаа, някои неща са ми повече от добре познати.
Но да ме прощаваш - и ти си усложняваш сам живота с повече от необходимия минимум рабо с банкомати. Имаш дебитна карта - www.epay.bg (е, на ОББ разбира се не са използваеми там, но с ПИБ няма проблеми).

komitata каза...

Имаш предвид да плащам през Интернет ли?

Кой те излъга, че epay се ползва лесно - трябва да помниш кодове, пароли. Отдавна съм си забравил и кода и паролата, а за нови трябва да им ходя до офиса.

Вени Г. каза...

А взеха ли ти ксерокопие от картата? Защото според закона това са лични данни и е забранено да се иска ксерокопие.

komitata каза...

Абе сега като се замисля не помня какво ми правиха с личната карта.. Ама май само я погледнаха

Kopo каза...

ерау ползвам от близо 5 години - не е проблем, става дума за запомнянето на едно потребителско име и една парола все пак. А и честно казано - никога не съм стъпвал в офис на Дтамакс.
В сити центъра първия път и аз не знаех кое къде е , но на първия етаж във фоайето имаше бюро информация (или рецепция или каквото е там) - дамата ми отговори веднага.

Blue Note каза...

В Мтел са страшни лайнари;клиент съм им от 1999, стоя там от малодушие и заради номера си, никога не получчих и 5 безплатни минути за тъпата си лоялност! Ако имаш някакъв въпрос, ти отговарят с оня стил, трениран по семинари и уърк шопове - да, госпожо, не, госпожо!Сметката ми нарасна 3 пъти в последните години, въпреки че говоря по същия начин и не чух никакво обяснение. Престъпен монопол в корумпирана държавица

Анонимен каза...

Ако си извън България е нормално да ти поизпразнят джобовете от съдържание с роуминг услугите. Не набирайте *88 докато сте в чужбина!
Мтел са си Мтел като не ви харесва преместете се на Глобул, Вивател - избор голям... А това, че говорите еднакво по телефона всеки месец и сметките са ви по-високи - това вече не го вярвам! Хора, не четете ли за новите промоции? Осведомете се малко!
Копие на лична карта ти искат, когато отидеш в банката, станеш абонат на някой мобилен оператор. Това си е тяхна политика, противоречаща или не със закона за личните данни. Но как да станем клиент на дадена услуга без определени данни? Я се замислете малко! Ако нямат данни този вид услуги, то тогава фирмите са застрашени от фалшификации, изнудвания, клиенти- фантоми... Съгласете се, един служител е нормално да сгреши! Все пак сме хора! Точно това е и една от причините за копието на личната карта.
Колкото до банкоматите... Ако теглите от такива парични постове, то теглете по-големи суми, за да не ви се налага да ви вземат 2лв. за изтеглени 20лв. на 2 пъти. Просто банките трябва да печелят по някакъв начин, за това и вземат пари за определената услуга. Какво се шашкате толкова? Ако не ви харесва да ползвате банкомати, то си дръжте паричките в обувките, джобовете и т.н. като на рекламата на Вивател (мисля)!
Друг е въпросът, че някои хора като им кажат, че трябва да представят лична карта, те не могат да разберат, какво трябва да свършат. Обаждат се отново. Е, нормално е да ви кажат абсолютно същото нещо, все пак това е една фирма, която е с традиции и си има своите правила както вътре във фирмата между самите служители, така и извън фирмата (подписаният договор), който клиентът трябва да изпълнява.
Заради мързела на някои хора, че трябва да изминат 4 спирки, те псуват и обвиняват институциите. Съжалявам, но явно плащанията по банков път още не са чак толкова развити в България. Търпение!

Анонимен каза...

Като служител на МТел,не мога да се стърпя да не коментирам прочетеното от мен в това оплакване на наш абонат!
1.Вината за спирането на телефона Ви е изцяло ваша-когато се е занулила първата Ви фактура сте имали ТРИ седмици срок,за да я платите,но Вие не сте го направили!Естествено,че оператора ще спре подаваните към Вас мобилни услуги,така както и от други институции биха Ви спряли тока,парното,кабелната телевизия,интернета и какво ли още не!За всяка институция в България и по света думата ЛОЯЛЕН КЛИЕНТ означава:"Ползвам дадена услуга и заплащам в уговорените срокове!"
2.Относно искането на копие от Вашата лична карта-МТел е прекрасно запознат със закона за защита на личните данни!!!В този ред на мисли информация за нашите абонати се дава само и единствено на така наречения от нас ТИТУЛЯР ПО ДОГОВОРА ИЛИ ОЩЕ СОБСТВЕНИК НА НОМЕРА!!!Изискването на вашия документ за самоличност се прави точно с тази цел-да удостоверите,че Вие сте собственик на този номер и само Вие може да се разпореждате какви услуги да Ви се активират или деактивират!Задайте си въпроса-"Ако не беше така тоест всеки може да си прави каквото му хрумне с Вашия номер?Ами ако всеки можеше да си прави каквото му харесва с Вашата банкова сметка например?Нали не се иска лична карта?????"
3.В София има над 30 МТел магазина или офиса или бизнес центъра или както Ви харесва ги наричайте,това в случая няма абсолютно никакво значение!Може да се разплащате във всеки един от тях,може и по банков път,може и през банкомат,може и през e-pay!Четири начина за разплащане на месечните фактури,стига човек да има желание да СПАЗВА СРОКОВЕТЕ!
4.Съвет извън темата:"Мисли позитивно,за да ти се случват позитивни неща!" :)

Стойчо каза...

Анонимецоооооооо, пиши поне че си пресцентъра на МТел! Аман от анонимни поддръжници на монопола!

Анонимен каза...

Благодарствено писмо от Мтел до дългогодишните клиенти.Уважаеми клиенти.Щастливи сме, че 7 години сме заедно.За вас, корпоративните клиенти, Ви предлагаме нова промоция.Тя е с цел да реализираме още по големи печалби.Предлагаме ви нов тригодишен договор при който първоначалното тарифиране е на 1 минута, а не на 30 секунди.По този начин ще печелим двойно от вас.това предложение е нашата благодарност към корпоративната група, за точа , че 7 години сте си плащали сметките редовно.Знаем, че ще е чест за вас да ни плащате двойно повече, за да правим по големи печалби.Очакваме ви в центровете на Мтел, за да подпишете новите по изгодни за компанията договори.Ние Ви вярваме и Ви благодарим.До скоро.

komitata каза...

Значи,
Дайте да си говорим за нещата с истинските им имена. Аз участвам във цялата тая стопанска хранителна верига на най-ниско ниво - т.е. от мен идват парите. Клиентът винаги има право, нали така.

Epay е шит. твърде сложно е за работа. Отдавна капитулирах да го ползвам

МТЕЛ е шит. Няма какво служителя на пресцентъра да се пъне да ми обяснява общите условия. Говоря за това че дори и общите условия на Мтел са сбъркани. Ако платиш една сметка ок, ако платиш две - си показваш личната карта. Нещо не разбрах логическата връзка между двете???

Да съм отказал да плащам наказателни лихви? Не помня. Плащам си наказателни лихви като поп. Но категорично съм против разкарването и документните формалности. ОСОБЕНО КОГАТО СА БЕЗМИСЛЕНИ!!!!

9 години клиент на МТЕЛ нищо не означават така ли? Що наистина не си ебете мамата, а.

ОББ са шит. Ебати гнусната услуга, която съм принуден да ползвам заради шита наречен МОЛ

Ти ли ще ми говориш за позитивно мислене бе синко -- от тая фирма която смятате всеки клиент, дори и най-старите за потенциален престъпник?? да ти цитирам ли репликата.. ей ама ме вбеси наистина

Анонимен каза...

човеко няма разлика плащаш ли и двете сметки или само едната, все си трябва документ за самоличност за да си пуснеш телефона!!! След като не спазваш подписаният от теб договор за услуги ще се съобразяваш с правилата на МТЕЛ/които са много логични/!!! Лумпени бол на таз земяаааа....

komitata каза...

Дори ви е страх да излезете с имената си пред хората които ви плащат заплатите..., анонимко!

Борис каза...

Комита, намери някоя мома да ти ушие един байрак и запасвай ножовете братле! За тебе няма оправия, явно всички са виновни и само с революция може да изправиш изкривеното ни общество.
Искам да ти кажа, че както акулите на пазара манипулират клиентите си, така и клиените имат достатъчно инструменти за да повлияят върху акулите. Най-прекрасния инструмент е правото и възможността за избор - като не ти харесва нещо просто го отсвирваш. Ако пък искаш не просто да се отървеш от нещо което те дразни а по-силен market impact - го отсвирваш с максимална публичност, само че тука има една подробност по-добре да си се аргументирал желязно, иначе освен да станеш за смях нищо няма да постигнеш.
ОББ били скъпчии, пък epay не са достатъчно user-friendly, нямало табела в мола, ами някаква скапана служителка на гише информация(ква е пък тя че да си хабя думите да и говоря)
Може да докладваш тия нескопосаници на комисията за защита правата на потребителите и току виж се стреснали и ти предложат личен асистент, който да ти води ежедневните дела и да ти бърше сълзите и сополите, като те разсърди някоя гадна институция.

komitata каза...

това за личния асистент и революцията са много яки идеи.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)