събота, декември 16, 2006

Културен живот: Стани културен човек - посети панаира на книгата!

Тия дни в НДК има коледен панаир на книгата. Събитието е доста интересно, за мен е дори по-интересно от пролетния панаир (който беше гаден).

Какво си купих аз:"Ако можеха мъжете да говорят" - психология
"Убийството на Методи Шаторов" - история
"Гийом Аполинер - 11 000 камшика" - няма да ви кажа
"Защо сме различни" - социология
"Под знака на НРБ" - история (май), за насилието над културата в НРБ
"Добър ден, Р." - разкази от Силвия Томова. Промоцията беше интересна.
"Куентин Тарантино" - биография, интервюта, статии
"Марлон Брандо"
"Войните на България за национално обединение" - Божидар Димитров. Книгата е с отличен печат и богато илюстрирана с карти, снимки и репродукции.
"Македонски дневник" - спомени на отец Търпо Поповски
"Лягай долу, звяр" на Иржи Кратохвил
"ВМОРО през погледа на нейните основатели" - Мемоари на Дамян Груев, Христо Татарчев, Иван Хаджиниколов, Антон Димитров, Петър Попарсов

Панаирът, както обясних става. Има вход от един лев (за учащи се и пенсионери май има намаление). Издателствата са се напънали за Коледа и имаше повече неща отколкото бях готов да закупя ;-)

Стани културен човек, посети панаира! Книгите се продават с намаление 10-20% а на места и по няколко за 5-10 лева. Всеки ден има представяния на нови книги. Аз бях на представянето на "Добър ден, Р" - интригуваща книжка на моята приятелка Силвия Томова. Браво Силвия, ставаш все по-добра!

3 коментара:

Dimitar Vesselinov каза...

Аз не разбирам как човек може да си купи печатна книга, когато в интернет има много по-интересни неща: десетки хиляди книги в руските онлайн библиотеки, блогове, podcasting, специализирани форуми, документални филми, сайтове за всяка възможна тема, енциклопедии като Wikipedia, изображенията на Flickr...

komitata каза...

Интересно, аз мислех по същия начин, докато пазарувах книги.

Разковничето може би се състои в това че човешкото желание е винаги по-разнообразно от предлаганото на пазара..

А и въпреки огромността си Интернет страда от сериозен дефицит именно на книги. Разгледах току що всичко което съм купил - максимум три от книгите биха могли да се намерят онлайн.

Стойчо каза...

Мани я тая работа с онлайн книгите - има смисъл само, ако търсиш нещо много специално и рядко или пък старо руско издание от 50те (както е "Стратегия напрямих действии" на Лидъл Харт).
Кеф е да си отвориш книгата, да я понамачкаш, както ти е удобно и да се зачетеш и да не станеш от фотьойла цяла неделя

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)