понеделник, декември 04, 2006

За Ники Лауда и останалите...

Симион Патеев ми даде повод да ви разкажа как видях Ники Лауда на живо.
Беше по време на една от много бройните ми командировки до Виена през пролетта на 2004. Тогава оставах за по две седмици в града и събота и неделя се отдавах на културни мероприятия (я какви хубави пътеписи се получиха тогава;-)

Живеех на хотел, близо до Гринциг, на пред-пред последната спирка на трамвай 38. Кварталът е от добрите в града и на мен ми харесваше доста – напомня едновремешния Лозенец – в момента вече на нищо в София не напомня. Но това е друга тема.
Та, една неделя се качам на трамвая до центъра. 38-ицата стига до Шотентор, а оттам целия център може да се обиколи пеша. Пътува си трамвайчето надолу към центъра, по улиците нямаш много коли или хора (Виена в почивен ден също е празна, а и движението е така организирано, че никога не получават задръствания – изобщо градът е много кротък и приятен за живеене). Стига съм се отплесвал...

Та, кара си трамвайчето кротко в неделната сутрин към центъра и на всяка спирка, зад него, спират колите. Трамваите са като софийските широки – от онези, старичките и симпатичните. Спират си колите зад трамвая на всяка спирка и по едно време се загелдах по единия от шофьорите – стори ми се познат. Колата беше Мерцедес, като на най-главния софиисйки боклукчия. Викам си, откъде мога да познавам някойс такъв Мерцедес и в това време едно момиче (бяха 3 в ранна тийнерджурска възраст) от пътниците каза на прителките си „Гледайте, Ники Лауда!” Верно беше той! Девойките си носеха някакъв апарат и започнаха да правят опити в продължение на следващите спирки да го снимат. След което Ники Лауда сви на някакъв светофар и .... оттпгава не съм го виждал.

За какво ви разказвам тази история ли? Я, пак я прочетете! Разказвам ви я заради детайлите: Ники Лауда е може би най-известния състезател по Формула 1, преживял е какво-ли-не по време на кариерата си, като такъв – то му личи и на лицето; след това е основател на авиокомпанията Лауда Еър, която по-късно успешно продава на Австрийските авиолинии. Освен, че в момента коментира Формула 1 по телевзията, което съм сигурен, че прави със същия мотив, в който ние с Комитата поддържаме два блога (този и Пътуването) – т.е. за кеф, той е основател и собсвтеник на още една авиокомпания (Niki – една от водещите low-cost компании в Европа). Та същият този човек, който влиза вероятно в първите 20 по известност в световен мащаб (аз съм критерии – щом мога да запомня име на знаменитост, значи наистина е известна) – та същият този Ники Лауда в продължение на 4! трамвайни спирки караше с ВЪРЗАН КОЛАН и спираще чинно ЗАД ТРАМВАЯ НА ВСЯКА!!! СПИРКА и караше с допустимата за града скорост!!!! Човекът, който може да купи половин България (вероятно, не знам точно колко е богат), който се е състезавал за Ферари, а сега кара възможно най-модерния Мерцедес – спазваше правилника за движение в града, и даже не проявяваше обичайното за мен нетърпение, когато трябва да чакам зад трамвая (и аз имам грехове).

Сега разбрахте ли защо Австрия е богата страна? Защото има такъв елит!

2 коментара:

Симион Патеев каза...

отговорих ти и в моя блог ;)

Да, на пръв поглед дреболии, но именно от тях обществото взема пример. Добър пример си дал. Мисля че е върпос на време и у нас подобни неща да станат нещо нормално, а не да са изключение.

Стойчо каза...

Дано си прав, дано, дано, дано...
Но съм малко скептичен, че скоро може да стане нещо такова:(

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)